Searching...
23 Ağustos 2017 Çarşamba

Blogunuzdan İlk Paranızı Kazanmaya Hazır Mısınız?

Blogdan para kazanmanın pek çok yolu olmasına rağmen geçtiğimiz günlerde şahit olduğum bir tartışmada bazı blog yazarlarının bloglarından halen tek kuruş bile  kazanamadığını, kazananlara hayret ettiğini, “blogdan nasıl para kazanabiliyorsun?” diye şaşırdığını gördüm.

Sanırım bazıları blogdan para kazanma işinin çok zor ve kendileri için ulaşılmaz bir şey olduğunu falan düşünüyorlar. Özellikle para kazanmanın tek yolunun AdSense reklamları olduğunu zannedenler oldukça zor olan onay sürecini geçemeyince bloglarından para kazanmanın peşine düşmekten vazgeçiyorlar.

Herkes Blogundan Para Kazanabilir

Çok açık ve net söylüyorum ki eli ayağı düzgün her blogdan para kazanabilirsiniz. Üstelik bunun için AdSense veya benzeri reklam programları ile uğraşmadan. Eğer bugüne kadar blogunuzdan tek kuruş bile kazanamadıysanız iddia ediyorum bu yazıda anlattıklarımı yaptıktan sonra ilk paranızı kazanacak, hatta düzenli olarak güzel kazançlar elde edebileceksiniz.İhtiyacınız olan tek şey özgün içeriklerden oluşan, düzenli olarak yazı girilen, temiz bir blog.

Eğer yukarıda belirttiğim gibi özgün ve güncel bir blogunuz varsa SEO ajanslarının ve SEO uzmanlarının tam da aradığı şeye sahipsiniz demektir. Zira SEO çalışmalarının en önemli ayağı tanıtım yazıları ile ilgili içerikler yayınlamak ve bu içeriklerden backlink kazanmak.

Google’da üst sıralarda çıkmak isteyen siteler nitelikli bloglarda tanıtım yazıları yayınlamak ve bu yazılardan kendi sitelerine link vermek zorundadırlar. Yani bloglara muhtaçlar.

Şimdi diğer tüm para kazanma yöntemlerini bir kenara atın, en kolay ve en hızlı para kazanma yöntemi olan tanıtım yazısı yayınlamaya odaklanın.

Tanıtım Yazısı Yayımlayarak Blogdan Para Kazanma

Tanıtım yazısı yayımlayarak para kazanmanın en hızlı ve en kolay yöntem olduğunu söyledim. Öncelikle neden böyle söylediğimi açmak istiyorum. Tanıtım yazısı yayımlayarak para kazanma yönteminin işleyişi şu şekildedir:

1. Aşama: Bir pazar yerinde (aşağıda pazar yerlerinden bahsedeceğim) blogunuzda tanıtım yazısı yayımlayacağınızı ilan eder veya tanıtım yazısı satın almak isteyenlerin ilanlarına cevap yazarsanız.

2. Aşama: Karşılıklı mesajlaşmalar ile tanıtımı yapılacak site, tanıtım yazısında olması gerekenler karşılığında ödenecek ücret ile ilgili mutabakata varırsınız.

3. Aşama: Ödemeyi hesabınıza alırsınız ve tanıtım yazısını yayına alırsınız.

Gördüğünüz gibi AdSense veya Bumerang’da olduğu gibi parayı almak için belli bir kotaya ulaşmanıza gerek yoktur. Üstelik arada aracı olmadığı için herhangi bir kesinti de yapılmaz.

Tanıtım Yazıları İçin Pazar Yerleri

Blog yazarı olduğunuz için internette dolaştığınız sitelerin çoğu da blog siteleri olduğunu tahmin ediyorum. Peki bloglardan önce oldukça popüler olan tartışma platformları forumları hiç ziyaret ediyor musunuz? Belki ilgi alanınızla ilgili niş forumlarda vakit geçiriyor olabilirsiniz ama tanıtım yazısı yayımlayarak para kazanmak için ihtiyacınız olan pazar yerleri webmaster forumları. Türkiye’de ticaretin en çok yapıldığı, en kalabalık ve en popüler webmaster forumları şunlar:

Bu forumlarda pazar yeri dediğim bölümler ise tanıtım yazısı, link satışı, backlink satışı, reklam satışı gibi bölümler. Bu bölümleri incelediğinizde tanıtım yazısı, backlink, reklam, banner alımı ve satışı yapan konu başlıklarını görebilirsiniz.

Şimdi gelelim bu bölümleri ve konu başlıklarını nasıl değerlendireceğimize.

Tanıtım Yazısı İlanlarına Başvurmak

Forumda kendi ilanınızı yayımlamadan önce tanıtım yazısı almak isteyenlerin mevcut ilanlarına göz atmak ve bunları değerlendirmek daha hızlı sonuç almanızı sağlayacaktır.

Tanıtım yazısı almak isteyen kişiler ilanlarında bazen hiç bir kriter belirtmezler ama bazıları şu örnekte olduğu gibi ne tür bloglardan tanıtım yazısı alacaklarını belirtirler.

tanıtım yazısı alımı

İncelediğiniz ilanlarda size uygun olanları bir kenara ayırın ve sırasıyla bu ilanlara başvuru yapın. Başvuru yapmak için ilanı veren kişinin profilinden kendisine özel mesaj (PM) göndererek blogunuz hakkında istenen bilgileri iletebilirsiniz.

Tanıtım Yazısı Satışı İlanı Vermek

Forumlardaki pazar yerlerini kullanmanın bir diğer yolu ise kendi ilanınızı vermektir. İlgili bölümlerde yeni konu açarak blogunuzdan tanıtım yazısı satışı yaptığınızı belirtebilirsiniz.

Forumlarda tanıtım yazısı satışı ilanı çok sayıda kişi tarafından verildiği için ilanınızın görüntülenme sayısı düşük olabilir. Görüntülenme sayısını arttırmak için en önemli kriter ise ilan yani konu başlığıdır. Dikkat çekici, cezbedici, ikna edici başlıklar atmalısınız.

tanıtım yazısı satışı

Mesajınızın yani ilanınızın içeriği de oldukça önemli. İnsanlara blogunuzu tercih etmeleri için nedenler sunmanız gerekmektir. Tabi burada yalan dolan olmamalı, ayrıca forum kurallarına bağlı kalınmalıdır.

Tanıtım Yazıları İle İlgili Bilmeniz Gerekenler

Gördüğünüz gibi webmaster forumlarını kullanıp tanıtım yazısı yayımlamak ve para kazanmak oldukça kolay. İlanlarda satış yapan blogları incelediğinizde sizin blogunuzdan bunlardan hiç de aşağı kalır olmadığını kendiniz göreceksiniz. Onlar kazanıyorsa siz de kazanabilirsiniz.

Son olarak tanıtım yazıları ile ilgili birkaç hatırlatma yapmak istiyorum.

  • Bazı kişiler tanıtım yazısını hazır olarak verip olduğu gibi yayımlamanızı ister, bazıları ise yazıyı sizin yazmanızı. Ben yazıyı kendi bloguma uyacak şekilde, okuyucuların alıştığı tarzda bizzat kendim yazmayı tercih ederim.
  • Webmaster forumlarında üyelerin ticaret puanları vardır. Ticaret puanı düşük olan kişilerle iş yapmanızı fazla önermem. Yapacaksanız da ödemeyi peşin alın, ücret hesabınıza yattıktan sonra yazıyı yayımlayın.
  • Yayımladığınız her tanıtım yazısında iş yaptığınız kişi ile birbirinize + ticaret puanı vermeyi unutmayın. Ticaret puanınız arttıkça daha fazla tanıtım yazısı satışı yapabilirsiniz.
  • Tanıtım yazısı yazarken diğer blog yazılarınıza gösterdiğiniz özeni gösterin. Yazı hem tanıtımını yaptığınız sitenin beklentilerini karşılasın, hem de okuyucularına değer katsın. Gösterdiğiniz özen size yeni kapılar açacak, yeni tanıtım yazısı teklifleri olarak geri dönecektir.
  • Yayımladığınız tanıtım yazılarını anlaşılan süre geçse bile silmenizi önermem. Zira hiç ummadığınız yazılara Google aramalarından hiç ummadığınız kadar ziyaretçi gelebiliyor. Benim 4-5 sene önce yayımladığım tanıtım yazıları bile hala Google’dan trafik almakta.
Sanırım bu yazıdan sonra blogundan para kazanmak isteyen her blog yazarı bunu başaracaktır. Anlattıklarımı uygulayarak blogundan ilk parasını kazanan arkadaşlar yorum bölümünden bizle paylaşırsa sevinirim.

İyi bloglar, bol kazançlar!!!

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumunuzu buraya yazabilirsiniz

 
Back to top!