Searching...
12 Mart 2017 Pazar

Çikolatalı Tart Kek


 Çikolatalı tart kek, tart kalıbında yapıldığı için bu ismi alıyor. Daha az malzeme kullanarak görsel açıdan daha güzel bir sonuç elde etmek isteyenler için ideal.
 Ben üstünün kremasını pişirmeden yaptım. Pratik ve lezzetli daha ne olsun.
 Mutlu Pazarlar...

Malzemeler;

  • 2 yumurta
  • 1,5çay bardağı şeker (küçük olandan)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao(dolu dolu)
  • 1 su bardağından bir kaşık fazla un 
  • 1/2 paket kabartma tozu
Çikolatalı kısmı için;
  • 1 paket sıvı krema
  • 80 gram bitter çikolata
  • 3 yemek kaşığı toz kremşanti (ben sade kullandım)
  • üzerini süslemek için fıstık,damla çikolata,hindistancevizi,ahududu draje kullandım
Yapılışı;
  1. Yumurta ve şekeri çırp, sıvıları ekle sonra kuruları elekten geçirerek ekle, karıştır.
  2. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dök, 160 derecede fanlı ayarda pişir.
  3. Kürdan pişip pişmediğine bak, soğut.
  4. Sıvı kremayı bir kapta kaynama noktasına gelinceye kadar ocakta tut, kaynayınca içine ocaktan al, içine çikolatayı kır ve erit.
  5. Karışım biraz soğusun, sonra üzerine toz kremşanti ekle, çırp. Bu karışını kalıptan çıkarttığımız kekin üzerine döküyoruz.
  6. Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumunuzu buraya yazabilirsiniz

 
Back to top!