Searching...
7 Mart 2017 Salı

Blogger Günlüğü #2

Son zamanlarda blog aleminde gördüğüm, duyduğum, okuduğum, yaşadığım şeylerden yaptığım derleme yazılar olan blogger günlüğünün ikincisinden merhaba. Bu blogger günlüğünde de gelen yorumlara ve sorulara cevaplar verdim, linkler ve bilgiler paylaştım, duyurular yaptım. Umarım hoşunuza gider.

Blogger günlüğü serisi 3, 4, 5… (kaça kadar giderse) diye devam edecek. Bundan sonraki blogger günlüklerinde yer vermemi istediğiniz, blog yazarlarını ilgilendireceğini düşündüğünüz yazıları, haberleri, gelişmeleri, bilgileri benimle soyal medya hesaplarım veya e-mail adresim üzerinden paylaşabilirsiniz.

Haydi başlayalım!



Bir Yorum (Zehra): Merhaba blog hocam, ben yıllardır blog dünyasında sürünen bir türlü blogunu profesyonel görüntüye kavuşturamayan tasarımcı bir anneyim. Bu piyasa sahtekarlarla dolu...Blog tasarımı yapıyoruz diyorlar ama türlü türlü yalanlar.... Bana önerebileceğiniz profesyonel bir blog tasarımcısına ihtiyacım var... Nezaket gösterip bana vakit ayırırsanız size müteşekkir kalacağım...

Son zamanlarda bu konu ile ilgili çok şikayet aldım. Özellikle web teknolojisine uzak bayan kullanıcılar bloglarını güzelleştirmek adına ne idüğü belirsiz kişilerden ücret karşılığı yardım alıyor fakat ne yazık ki aldatılıp hiç bir sonuç elde edemiyor, olan paralarına oluyor.

Daha önce bu konuda bazı uyarılarda bulunmuştum. Bir kez daha tekrarlamak isterim ki blog konularında herkese güvenmeyin, şifrenizi vermeyin, blogunuzu kimseye emanet etmeyin.

Benden ücret karşılığı destek isteyenlere bilgim ve zamanım el verdiğince ücretsiz yardım etmeye çalışıyorum ama blog düzenini tamamen değiştirmek isteyen, yeni bir tasarım yaptırmak isteyenlere ne yazık ki yardımcı olamıyorum. Bu vesile ile, blog tasarımı yaptırmak isteyenleri uzun zamandır tanıdığım, güvendiğim kişilere yönlendirmek isterim.

- Değmesin Yağlı Boya
- Sosyal Medya Kafe

Bu kişiler blog tasarımı konusunda tanıdığım, güvenilir kişiler. Kendileri ile iletişim kurup benim yönlendirdiğimi söylerseniz yardımcı olacaklardır.

Bir Soru (Bordo Ruj): Benim merak ettiğim şu, mevcut siteme dil seçeneği ekleyip aynı içerikleri ingilizce yayınlamak mantıklı mı ? Yoksa tamamen sıfırdan ingilizce bir blog mu kurmak gerek? Uygun olduğunuz bir an cevap verirseniz çok memnun olurum.

Türkçe yazdığınız bir bloga Google Translate eklentisi ekleyerek yabancı kullanıcıların istediği dili seçerek yazılarınızı o dilde okumalarını sağlayabilirsiniz. Ancak bu yöntem sadece çeviri yapar. Yani yazılarınızın ingilizce versiyonları Google’da gözükmez. Bu yöntem tesadüfen blogunuzu ziyaret eden yabancı kullanıcıların işine yarasa da size ek bir trafik sağlamaz.

Eğer mümküne sıfırdan bir ingilizce blog açarak yazılarınızı ingilizce olarak yayınlamak çok daha mantıklıdır. Tabi bu oldukça zaman ve emek gerektiren bir iş.

Bir Link (Teknojest): Blog dünyasında uzun zamandır aktif olan Poyraz Şahin blogunda misafir yazarlık konusunu ele almış. Misafir yazarlığın faydalarından bahsetmiş ve misafir yazar kabul eden bazı blogları listelemiş. Listede Blog Hocam da var. Listenin tamamı şu şekilde:

Blog HocamHızlı AdamMusa ÖzsarıMustafa SönmezEhli BlogSosyal Medya KafeMedya İstasyonuDeğmesin Yağlı BoyaAyhan Korkmaz

Bir Paylaşım (Soyal Medya İstatistikleri): Sosyal medya pazarlaması konusunda bir yazılım şirketi olan TrackMaven, yapmış olduğu araştırmalar sonucunda Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram ve Pinterest gibi sosyal ağlarda paylaşım yapılacak en uygun gün ve saatlerin yer aldığı bir grafik hazırlamış. İlgilenenler inceleyebilir.



Bir Soru (Oğulcan): Blogspot gibi ücretsiz blog siteleri de adsense başvurusu yapıp, gelir elde edebiliyor mu? Onay süreci diğer sitelere nazaran daha mı zor? İngilizce içerikli sitelerin gelirlerinin Türkiye'de ki sitelere nazaran daha fazla olduğu doğru mu?

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, evet siteniz AdSense kriterlerine uygun ise başvuru yapabilir ve gelir elde edebilirsiniz. Bunun canlı örneği şuan okumakta olduğunuz blog :) Blog Hocam da ücretsiz bir blog oluşturma platormu olan Blogger’da oluşturulmuş, domaini olmayan, blogspot uzantısını kullanan bir blog. Üstelik ben AdSene başvurusu dahi yapmamıştım. AdSense ekibinden bir mail gelmişti ve AdSense yayıncısı olmak isteyip itemediğim sorulmuştu. Sene 2011’di ve o tarihten beri AdSense yayıncısıyım :)

İngilizce sitelerin daha çok kazandığı konusu elbette doğru. Bunu bir örnekle göstermek isterim. Düğün konulu bir site açtığınızı düşünelim. Bu kelime ile ilgili sitenizde gösterilecek reklam için tıklanma başına ortalama 0,64 TL kazanırsınız.

düğün tbm


Şimdi de aynı kelimenin ingilizcesi olan wedding kelimesi ile ingilizce düğün konulu bir site açtığınızı düşünelim. Bu kelime ile ilgili sitenizde gösterilecek reklam içinse tıklanma başına ortalama 2,90 TL kazanırsınız.

wedding tbm


Aradaki fark ortada. Aynı kelimenin ingilizcesinden tıklama başına neredeyse 5 kat daha fazla gelir elde ediyorsunuz.

Bir Link ( Blog Sözlük): Bir çoğunuzun bildiğini tahmin ettiğim Blog Sözlük diye bir site var. Ekşi Sözlük ve diğer özlüklerin mantığında çalışan Blog Sözlük’ün tek farkı kullanıcılarının blog yazarı olması. Zaten projenin sahipleri de blog yazarı :) Amaçları da blog yazarlarının tartıştığı bir platform olmak.

Elbette bu kadar popüler bir siteyi link olarak vermeme gerek yok. Benim paylaşmak istediğim link Blog Sözlük’te yer alan Blog Hocam başlığı ve buraya yazılanlar. Tanıyan tanımayan pek çok kullanıcı öyle güzel şeyler yazmışlar ki mutluluğumu sizlerle paylaşmak ve bu vesile ile entry yazan arkadaşlara teşekkür etmek istedim. Eksik olmayın.

Bir Soru (Atılgan): Yayınladığım yazıları belirli zamanlarda sosyal medyada paylaşıyorum. Paylaşırken de kendimce bir kalıp oluşturdum ve buna uygun paylaşmaya çalışıyorum. Ancak twitter da karakter sınırı olduğu için sıkıntı yaşıyorum. Malum özel alan adı kullanmadığım için paylaştığım url (twitter kendisi kısaltsa da) uzun oluyor. Link kısaltma yöntemini kullanmak istiyorum ama açıkçası güvenilir bir servis bulamadım. Bildiğiniz, denediğiniz, güvenilir link kısaltma servisleri var mıdır? Ya da bu konu ile ilgili bir yazı yazmayı düşünür müsünüz?

Sosyal medyada çok link paylaşan biri olduğum için URL kısaltma olayını ben de yoğun bir şekilde kullanıyorum. Link kısaltma servisleri arasında favorim ise Google’ın kendi link kısaltma servisi olan Goo.gl. Uzun linkleri kısaltmakla kalmıyor, kısaltıp paylaştığınız bu kısa linklere kaç kez tıklandığının istatistiğini de tutuyor.

Link kısaltma servisi arayanlara Google URL Shortener kullanmalarını tavsiye ederim. Hatta Chrome kullanıcıları Short URL uzantısını yükleyerek uzun urlleri tek tıklamayla goo.gl ile kısaltıp kopyalayabilirler. Ben tüm link kısaltma işlemlerini bu uzantı iler yapıyorum.

Bir Eklenti (Popüler Yazılar): Blogger’ın kendi gadgetları arasında bulunun “popüler yazılar” eklentisine biraz stil katmaya ne dersiniz? Şablonun CSS bölümüne eklemeniz gereken stil kodlarını ve 2017 model popüler yazıların örnek görüntüsünü Facebook sayfamda paylaştım:




Bir Tweet (Linkler Üzerine): Blog yazarlarının büyük bir kısmında link vermenin kötü bir şey olduğu gibi bir algı var. Hatta bazı yerlerde link vermenin blogun değerini düşürdüğü falan söyleniyor. Ben tam terin düşünüyorum. Faydalı sitelere, kaynaklara linklerin yer aldığı bir yazıyı, okuyucuya fayda ağlayacağı için oldukça değerli buluyorum. Bu fikrimi de bir tweet ile belirttim:



Normalde tweetlerim pek retweet edilmez ve like almaz. Fakat bu tweetimin ortalamanın çok üzerinde beğeni almasına sevindim. Demek ki benimle aynı fikirde olan blog yazarları da var. Teşekkürler dostlar!

Bir Hediye (Banner Reklam): Banner reklam ile para kazanmayı anlattığım yazımda GFC takipçilerimden yorum yazarak banner reklam isteyenlere 1 ay ücretsiz 125x125 banner reklam vereceğimi söylemiştim. Yorum yazan takipçilerimden 5 kişinin bloguna ait kendi hazırladığım bannerlar random olarak gözükmeye başladı. Hangi bloglar olduğu şu Facebook paylaşımımda:



Random banner görüntüleme işini nasıl yaptığımı merak edenler rastgele banner eklentisini inceleyebilirler.

Yeni etkinliklerde, yeni blogger günlüklerinde görüşmek dileğiyle... İyi bloglar!!!

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumunuzu buraya yazabilirsiniz

 
Back to top!