Searching...
26 Ağustos 2016 Cuma

Blogger'dan Beklentilerim


Vaktimizin çoğunu bu lanet olası platformda harcadığımızdan, insanın ister istemez birkaç beklentisi oluyor. Benim ya da diğer kullanıcıların aklına geliyor da bir sizin mi aklınıza gelmiyor, yoksa önemsemiyor musunuz? Azcık ucundan ilgilenseniz diyorum sayın Google Bey Amca. Burada bir şeyler zırvalayacağım işte, bakalım siz bu yazıyı okuyanlar olarak ne düşüneceksiniz?

Tasarım Değişikliği


Blogger'dan Beklentilerim

Yani mobil uygulamaların olsun, web araçların olsun bas bas bağırıyorsun be Material Design diye. Yayınladığın her uygulamada kullanıyorsun ama Blogger'a gelince yok! Olmaz böyle bu işe bir çare bulun ve Material'ı acilen bu Blogger'a getirin. En azından insanın içi açılır Blogger'da gezinirken. Bu arada bunun üzerinde bir çalışmanız varsa sorun yok ama ben sizlerin çalışma içerisinde olduğunuza da inanmıyorum, her neyse! Yapın artık şu tasarımı!

Mobil Uygulama


Blogger'dan Beklentilerim

Bu konuda sadece isyan eden ben değilim, değil mi? Kesinlikle blog yazarları olarak hem fikiriz sanırım. Sen koskoca Google, bir mobil uygulama yapma. Hem de Dünya'da milyonlarca kullanılan bir platformun, gerçekten ayıp ha yaptığınız.

Azcık Wordpress'e bakın da nasıl uygulama yapıldığını öğrenin. Şimdi sizler "Google'ın yayınladığı Blogger uygulaması var." diyeceksiniz. Evet var, hiç bir işe yaramayan ve görünümü tarihten kalma bir uygulama... Google'a "blogger apk" yazıp ararsanız bulursunuz zaten. 

Demem o ki, hem kendisi için hem de bizler için Google adam akıllı bir mobil uygulama yapmalıdır.

Çevrimiçi Şablonlarda Değişiklik


Blogger'dan Beklentilerim

Acaba biz hangi tarihteyiz? 2000'lerin başında mıyız da sizler bu dandik şablonları kullanmamız için sunuyorsunuz. Bir Wordpress'e bakın bir de kendinize. Hem teknik bilgisi olmayanlar ne yapacak? Sizlerin hiç de hoş olmayan şablonlarınıza esir mi kalacaklar? Koyun 100-200 şablon da herkes faydalansın. 

Burada tema yüklemeyi bilmeyenler, kodları görünce korkanlar, ya da konu hakkında bilgisi olmayan birçok kişi var. Kolaylık sağlarsınız yani çok mu şey?

Eklenti Desteği


Blogger'dan Beklentilerim

Tamam belki Wordpress'e özeniyorum ama haklı değil miyim? Wordpress'deki Yoast eklentisi gibi onlarca eklentiniz olsa fena mı olurdu? Kullanıcılar için hiç de kolaylık sağlamıyorsunuz ama siz. Azıcık yenilik getirin şu platforma da canımızı sıkmayın, yoksa blogu Wordpress'e taşırım he. (Evet tehtid ediyorum.)


(Bonus) Kullanıcıların Blogunu Bırakmaması


Blogger'dan Beklentilerim

Bu başlık tam olarak Blogger platformuyla ilgili değil ama yine de bir beklentim olarak yazmak istedim. Birçok kişi kafasına estiği gibi blog açıyor (açın tabi ki). Fakat bir süre sonra ya kaldırıyor ya da bir daha suratına bile bakmıyor. Daha sonra da ortada bir çöplük gibi kalıyor ve adı da "çöp blog" oluyor. 

Yav neden böyle yapıyorsunuz ki? Hem emekleriniz boşa gidiyor hem de insanları blogdan soğutuyorsunuz. Amacınız ne ki sizin? Bu arada yeni blog açanlara da söylüyorum, sakın ola ki bırakmayın. Devam ettirin ve hobi haline getirin. Hem siz kazanın hem de biz kazanalım.


Son Sözler


Sizlere Blogger'dan beklentilerimi aktardım. Tabi, burada Wordpress ile karşılaştırma yapıp eksikliklerini dile getirdim. Belki de şikayetçi olacaksınız ama şimdiki zamanda kim kime özenmiyor ki. Facebook bile kendisinden sonra çıkan Twitter'a özenmiyor değil. Hem Google olmasa Wordpress olmazdı değil mi? 

Bonus olarak yazdığım şey ise çok önemli. Yapmayın, etmeyin. Açtıysanız bir blog devamını getirin. Her neyse sizlerin daha farklı beklentileri var mı? Fikirlerinizi yorum bölümünde belirtebilirsiniz. Bu arada bir çılgınlık yapıp,  resmi Google ve Blogger hesaplarına etiket göndereceğim. Belki dikkate alırlar (olacağı yok ama, insan bekliyor işte).

Etiket işi yattı, mobilden yazdığımdan dolayı etiket olmuyor, PC'ye geçtiğim bir vakit hallederim.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumunuzu buraya yazabilirsiniz

 
Back to top!